tisdag 4 maj 2010

Vardagsrum och barnrum!

Mia: God förmiddag alla glada! =)



Andra dagen på min "långledighet" är här och min "TO DO" lista bara växer med saker att göra, det är inte lätt att ta det lugnt och ta hand om min graviditet när det kryper i kroppen av vilja att renovera för så är det faktiskt nu.



Det känns som om att vi har ett så jäkla bra flyt just nu! =)



Igår så började jag att ta bort lister och lägga papp på golvet i vardagsrummet, känns super bra att äntligen börja med det största rummet, mindre bra känns det väl att ännu en gång plasta igen dörröppningar och förminska ytan att leva på under ännu en period men det är bara att bita ihop. Det är en hel del som ska göras i vardagsrummet, vi har bestämt oss för att lägga in ett nytt valnötsgolv, den gamla öppna spisen ska rivas, det ska in en ny modern braskamin och det ska öppnas upp i väggen för nya fönster, BLAND ANNAT. Jag tar mitt ansvar med väggarna som vanligt och sen får Robin göra resten. =D Inte nog med allt det där så ska vi även beställa virke för en uteplats på baksidan, det kommer att bli SÅ JÄKLA BRA när det blir klart, jag ska göra mitt bästa för att inreda den så att det känns som någon form av oas, stora växter och en sjukt mysig miljö.


Barnrummet

Skriver mer i morgon när jag ligger med ryggont efter allt slit idag!

1 kommentar:

  1. de går framåt ser vi :) , men de där om å skriva mer "i morgon" verkar fallit mellan altanbrädorna........ eller??

    Hursom, lycka till med allt :)

    Vi höres,
    / Fredrik å Anna

    SvaraRadera